Sjuklig lotta, fek och fin musik

   Idag känner jag mig sjuk. Det är inte ofta jag känner mig såhär sjuk på riktigt. Jag brukar mer känna mig sjuk pga av sömnbrist, utmattning eller huvudvärk/magont för all stress. Idag känner jag mig förkyld, det är stopp i näsan, lock i öronen och en retlig hals, så känner jag mig dåsig.
   Jag håller på att skriva fek analysen, det går faktiskt frammåt. Jag gör det liggandes i mitt säng, under mitt stora duntäcke, men massa bra musik. Musiken tänkte jag dela med mig av.



   Ane Brun - True Colors. Jag älskar den här kvinnans röst. Gillar den mer än själva låten. Jag ogillar dock hennes kropphållning.


Laleh - Han tuggar kex. Jag älskar hur hon börjar låten med "dudurilup". Sen känner jag hur fint där är att någon gör något så meningslöst som att mata duvor. Att någon bryr sig om de jävla äckliga djuren. Bjurö klubb är annars en fin låt med Laleh.



Nina Kinert - Beast. Massa fin musik från denna flicka, cool stil har hon också. Jag älskar textraden "I need a lot of wine" av någon anledning, haha.

Tillägg:



Devendra Banhart - Don't look back in anger. Jag älskar den här covern. Hur han gör den här låten, leker med rösten. Gillar trippen efter introt. Musikvideon är också väldigt fin.

Kommentarer
Postat av: sanna

Krya på dig! :D

2009-05-23 @ 11:12:38
URL: http://sannabergling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0