En galet chockad lotta

Idag kom Rut till skolan, en tjej i min paralellklass. Jag såg henne sist för ungefär en månad sen, precis som vanligt, har inte tänkt på att hon har varit borta. Och idag, hade hon med sig sin son till skolan.
Den 12 februari hade hon haft vad hon trodde en extrem mensvärk. Hon och hennes föräldrar åkte in till akuten när de förvärrades och det visade sig vara så att hon skulle föda. Rut fick en galet söt son, som heter Leo. Hon hade gått i alla 9 månader utan att märka något, hon hade haft sin mens som vanligt.
Jag skulle må så dåligt om det hände mig, jag skulle inte vilja ha barnet. Detta är min största mardröm och jag trodde det var något som man läser på aftonbladet, och inte något som hände bland folk man känner. Nu är jag ännu mer rädd. Men i Ruts fall tror jag faktiskt det är något positivt. Rut är tjejen som varit utanför i hela sitt liv, och jag tror att lilla Leo kommer ge henne en otrolig lycka och livskvalité.
Tänk om detta hände dig, eller någon du kände, det är så galet, det händer inte.

Mina belgare, Melissa och Dorothy (+Linn och Tinneke m.fl) har varit runt i stan lite. Sedan hängde Monk med oss hem och vi lagade min ena gitarr till guitar hero och spelade massa. :)

Här är min gitarr isär plockad :p

Kommentarer
Postat av: johan

WHAT!!!!! skojar du om rutan elr??? my GOOOOD

2009-03-06 @ 23:30:27
Postat av: johan

WHAT!!!!! skojar du om rutan elr??? my GOOOOD

2009-03-06 @ 23:30:28
Postat av: Lady Humpalot

SV: hehe, ja han är bäst! Har typ alla tidningarna hemma ;-P Usch det du skriver om är ju så hemskt, en bekant till mig råkade också ut för det så jag tror det är mycket vanligare än man tror!

2009-03-07 @ 04:30:54
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0