Dag 3/13 - 1år 2dagar

   Jag har diskat x3, tvättat x1, städat x1 och gjort annat duktigt idag, som att vattna rosenbuskar i underjordsslangen. Uttråkad kanske, men bättre det än att ligga i sängen (som jag gjorde igår).

   Idag har jag fått mitt Spyro-spel, speltimmar idag=2 hittills, ska bli minst 2 till. Jag måste ju städa och sortera/vika tvätt också!


   Jag tänkte också säga att det är exakt ett år sen (minus 2 dagar) sen jag upptäckte min diabetes. Det var ju inte så roligt att få det, men det har gått jävligt bra för mig. Jag är glad att jag just har fått diabetes och inte någon annan läskig sjukdom (jag räknar med att alla får någon läskig sjukdom, som cancer, diabetes, epilepsi eller hjärtproblem).
   Jag har fått mycket med min diabetes (typ en Audrey Kawasaki-tavla!!!) men jag har också vart tvungen att bli av med mina komplex för min osmala mage. Jag valde nämligen första dagen att jag skulle ta alla sprutor offentligt (inte springa in på toan varje gång jag skulle äta), för jag kände att det är bättre att kunna vara ärlig med sig själv, kunna visa upp sin kropp och känna skymf över sin sjukdom. Jag har ju även gått upp 5kg under de här året, alltså, de kg jag gick ner när jag fick diabetes. Sånt är ju tråkigt, att man inte är smal, men vafan, jag har ett grymt HbA1c!!


En vecka innan jag kom fram till min diabetes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0